Lagerhotel for webshops og grossister

Du skal blot sælge dine varer – så sørger vi for lager, pakning og levering

9 GODE GRUNDE TIL AT OUTSOURCE DIT LAGER – OG FÅ MERE TID TIL DET SJOVE

Her får du 9 gode grunde til at du som webshop-ejer skal outsource dit lager.

HVORDAN FOREGÅR EN VARELAGER-OUTSOURCING?

Overordnet sørger vi for lager, pakning og levering. Det eneste du skal håndtere, er vareindkøbet – direkte til vores lager.

Du kan læse mere om hvordan hvert enkelt trin fungerer her – men nu de 9 gode grunde:

1. DERFOR SKAL DU OUTSOURCE DIT LAGER – DE 9 GRUNDE

Gør det du er god til – Og overlad resten til andre

Det lyder lidt som en kliché, men du startede garanteret ikke en webshop fordi du synes det er sjovt at modtage varer eller pakke ordrer?

Det gjorde vi derimod. Vi så et behov for at både små og store webshops, fik en professionel partner der kunne håndtere deres ordrer – uanset størrelse.

Når du outsourcer dit lager får du ro til at udvikle din webshop og bruge tiden på andre aspekter end selve logistik-delen.

Dét skaber overskud. 

2. SLIP FOR AT BRUGE AL DIN TID PÅ ORDREHÅNDTERING

Selve ordrehåndteringen kræver at du har en ansat, eller selv har tiden til at:

  • modtage varer
  • lægge dem på plads
  • håndtere og tilbagesende eventuelle beskadigende varer
  • finde varerne når der kommer en bestilling
  • pakke ordren
  • køre på posthuset

Alle disse arbejdsopgaver slipper du for når dit lager er outsourcet til os.

3. UNDGÅ USTABIL OG DYR ARBEJDSKRAFT

Er du i starten af din webshops karriere kan det være et stort spring at ansætte sin første medarbejder, til f.eks. at varetage ordrehåndteringen.

Endnu mere fatalt kan det være hvis man får ansat den forkerte med mange sygedage.

Når du outsourcer dit lager til os, behøver du ikke at spekulere i ansættelseskontrakter, sygedage, ferie eller langvarige opsigelsesperioder.

4. FÅ EN BEMANDING DER NEMT TILPASSER SIG SPIDSBELASTNINGER

Det er altid dejligt med travlhed. Men det kan være svært at følge med ift. bemanding.

Især hvis der er en pludselig opstået efterspørgsel. Eller et sæsonudsving der pludselig er blevet større end forventet.

Her er du også dækket ind når du outsourcer dit lager til os.

5. VI HAR PLADSEN

Varelager og ordrehåndtering kræver plads.

I starten kan det føles meget entreprenøragtigt at sidde med alle kasserne stablet op på spisestuebordet og rundt om i huset. 

Men det magiske forsvinder hurtigt når varelageret, dagligt, skal flyttes. 

Eller der kommer kaffekop-ringe på varer eller indpakning

Eller kasserne vælter og går i stykker.

Vi er vant til både at håndtere skrøbelige varer, tunge varer, uhåndterlige varer og almindelige varer – uden at de går i stykker, vælter, bliver nussede eller har kaffekop-ringe på sig.

6. SLIP FOR PAKKELABELS OG PRINTER-PROBLEMER

Du kender måske allerede bøvlet med pakkelabels og printer?

Der skal den rigtige kode på labelen. Pludselig løber du tør for labels, eller blæk. Printeren går i stykker eller printer tingene skævt ud.

Og det sker oftest fredag eftermiddag eller lige op til en ferie…

Alt dette slipper du for med dit varelager hos os.

Samtidig med at du selvfølgelig slipper for udgiften til pakkelabel-løsningen. Hos os får du nemlig også ordreleveringen med i løsningen. Ønsker du Track & Trace, kan dette også ordnes.

7. OPBEVARING AF PAKKEMATERIEL

Endnu en fordel ved ikke selv at stå for ordrehåndteringen og varelageret er at du slipper for at opbevare al muligt pakkemateriale:

  • papkasser
  • tape
  • silkepapir
  • labels
  • postkort 
  • og hvad ordrehåndteringen nu ellers kræver

Alt dette står i stedet hos os – og alt efter hvilken procedure vi har aftalt omkring dine ordrer, kan vi pakke ind i silkepapir, vedlægge postkort osv.

8. BORTSKAFFELSE AF AFFALD

Når varerne er leveret, er der papkasser og diverse fyld der skal bortskaffes.

Ud over at der går en masse tid med det, kræver det også at du har plads til at opbevare det indtil det skal bortskaffes, og at du har lejlighed til at bortskaffe det.

Det er ikke altid at det kan være på bagsædet af en Mini f.eks. 😊

9. HURTIG SKALERING – UANSET HVILKEN VEJ DET GÅR

Med et eksternt varelagerhotel, behøver du ikke at bekymre dig om at du er forpligtiget til faciliteter og personale i flere måneder eller år.

Med Dansk e-logistik har du mulighed for skalering af plads indenfor få dage. (Det afhænger selvfølgelig af skaleringens størrelse.) 

Uanset er det væsentligt hurtigere end hvis du har bundet pengene op i en husleje og evt. personale.

Vil du høre mere om hvordan en varelager-outsourcing kan se ud for netop din webshop, så finder du vores kontaktoplysninger her

Outsource dit lager